۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۲
کد خبر: ۵۹۳۸۳۳
آیت الله علوی گرگانی:

اجازه ندهیم اعتقادات جامعه سست شود|حوزه فرهنگ مهدویت را نهادینه کند

اجازه ندهیم اعتقادات جامعه سست شود|حوزه فرهنگ مهدویت را نهادینه کند
حضرت آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد:حوزویان باید در رسالت آگاهی بخشی در مهدویت به صورت جدی نقش آفرینی کنند تا فرهنگ انتظار حقیقی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در دیدار مسؤولان برگزاری همایش ملی تأثیر آموزه های مهدوی در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی فعالیت های مرتبط با مهدویت را بسیار مهم و ضروری ارزیابی کرد و گفت: باید معارف و مفاهیم مهدوی به خوبی و به درستی برای جامعه تبیین شود تا مردم آگاهی های لازم را داشته باشند.

وی افزود: طولانی بودن غیبت امام زمان(عج) سبب می شود که عده ای از گرایش های مهدوی دور شوند، شاید علت دوری برخی افراد این است که با معارف مهدویت به خوبی آشنایی ندارند و انتظار دارند که حضرت سریعتر ظهور کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که معارف مهدوی باید به صورت ملموس و با ظرافت برای مردم تبیین شود، اظهار داشت: بعد از موتی که سراسر جهان را فرا می گیرد دنیا با ظهور امام زمان(عج) دوباره احیا می شود.

وی ادامه داد: گاهی در اهل علم هم کسانی هستند که به معارف مهدوی اعتقاد محکمی ندارند، باید فلسفه غیبت را برای جامعه بیان کرد تا مردم آگاهی های لازم را داشته باشند و بتوانند در برابر شبهات از اعتقادات خود دفاع کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دوران غیبت یکی از دوره های امتحان جدی شیعیان و مسلمانان است، ابراز داشت: باید با تقویت اعتقادات و معارف اجازه ندهیم که اعتقادات جامعه دچار سستی شود.

وی عنوان کرد: مسأله مهدویت باید در جامعه جا بیفتد تا مردم انتظار واقعی داشته باشند و منتظر بودن در کلام افراد خلاصه نشود، حوزویان باید در رسالت آگاهی بخشی در مهدویت به صورت جدی نقش آفرینی کنند تا فرهنگ انتظار حقیقی در جامعه نهادینه شود.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زبر بشنوید

تعداد بازدید : 5

/1323/پ202/ق

محمد قمین
ارسال نظرات